• speciálně pedagogická:
    • postižení poruch školního výkonu
    • zařazování žáků při jejich přechodu na jiný typ školy do šk. ročníku
    • připravenost pro zahájení povinné školní docházky
    • stanovení rozsahu vědomostí ve smyslu profesionální orientace
    • stanovení úrovně řeči a řečového projevu, atd.
  • psychologická
    • posouzení úrovně rozumových schopností
    • předpoklady školní úspěšnosti
    • zjišťování osobních charakteristik
    • postižení složek sociálně komunikačních schopností
    • postižení zájmů a zájmové orientace
    • průběh asimilace
    • profesionální orientace, atd.
  • sociální
    • zjišťování aktuálního stavu sociálního zázemí dítěte
    • zjišťování průběžného i aktuálního stavu dítěte ve školských zařízeních, atd.
    • sociálně-právní poradenství v oblasti podpory rodiny postiženého dítěte